WAARVOOR KAN U WEL - NIET TERECHT BIJDE SYNDICUS?
WEL
In het appartement
- Dringende interventies in appartementen bij toestanden die gevaar opleveren (lekkages, verstoppingen, waterinfiltratie via gemeenschappelijke delen of andere appartementen)
In de gemeenschappelijke ruimtes
- Pannes en defecte toestellen: verlichtingsarmaturen, poorten, liften (niet in geval van blokkering of opsluiting in de liften, daarvoor bel je het noodnummer dat aangebracht is in de liften)
- Alarmmeldingen van de pompinstallaties
- Problemen in de afvalbergingen
- Ongedierte in park en gemeenschappelijke lokalen
Andere
- Inbreuken op het RIO (zie brochure "Leefregels")
- Voorstellen tot aanvullingen of wijzigingen RIO
- Adresveranderingen, aanmelden van nieuwe huurders
- Naamplaatjes, sleutels aanmaken.
- Inzage in persoonlijk dossier en de algemene boekhouding (na afspraak)
- Aanbrengen van agendapunten voor de AV (3 weken vóór AV)
NIET
In het appartement
- Defecte toestellen (boilers, keukentoestellen, kranen)
- Defecten aan de elektrische installatie (verlichting en stopcontacten)
- Verstoppingen van afvoeren (keuken, sanitair)
- Barsten in pleisterwerk
- Afschilferend schilderwerk
- Defecten aan ramen en deuren
Huurders nemen hiervoor contact met de eigenaar.
Andere
- Zaken of gedragingen die niet in het RIO staan kunnen (onbewust) ergernis veroorzaken bij andere bewoners. Voorbeelden: aanhoudende nachtelijke lichthinder, penetrante geuren vanop terrassen of in de hallen, deuren van inkomhallen en appartementen laten toeslaan.
- Neem zelf rechtstreeks contact met de betrokkene en probeer het probleem op een beleefde manier uit te praten. De syndicus noch de RME kunnen hierin tussenkomen.
Verdraagzaamheid komt van 2 kanten.